Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A pak si kupte boty…!

Začátkem podzimu mě každoročně přepadá noční můra. Musím si totiž koupit nové boty. Ta myšlenka mi nedá spát a strach, strach z něčeho v podstatě tak banálního, mě pronásleduje a není před ním úniku. Musím si koupit nové boty… A proč se bojím, s odpuštěním, takové blbosti?

Loni jsem si koupil prvotřídní polobotky za prvotřídně velké peníze. Chodil jsem v nich sotva půldruhého měsíce a ejhle, ony se začaly rozpadat.

„Chci reklamovat tyhle boty,“ oznámil jsem rázně mladému prodavači, když jsem vešel do obchodu, ve kterém jsem se tehdy nechal neprozřetelně ke koupi zlákat.

Líbil se mi totiž jejich reklamní slogan slibující výdrž a kvalitu produktů nejmenovaného výrobce: „V našich botách až do hrobu!“

Mladík vzal jednu polobotku do ruky, chvíli ji prohlížel a pak řekl: „No jo, vy jste v nich ale chodil…“

„A co bych s nima měl asi jinýho dělat? Vždyť jsou to boty…“

„To jo. Ale vy máte asi nějakou divnou nohu.“

Zalapal jsem po dechu.

„Jak divnou? Co si to dovolujete?!“

„Divně tvarovanou,“ řekl prodavač.

„Ale já mám úplně normální nohu a chci vrátit peníze!“ rozkřikl jsem se neplánovaně.

„Ne. To nejde.“

„Proč nejde?! Co nejde?! Chci zpátky svoje peníze, vy zloději!“

„Nemůžu, protože ty boty jsou v pořádku. Opakuji vám: máte blbou nohu.“

„Dejte mi peníze nebo vás dám do televize!“

„To klidně můžete… Antireklama je taky reklama,“ řekl mladík s ledovým klidem, pusu v předepsaném poloměru úsměvu.

Ve mně to ale vřelo.

„Tak já…já… já vám rozbiju výlohu, jestli mi ty peníze nedáte!“ mluvila ze mě čirá zoufalost.

Nepomohlo ani vyhrožování. Z prodejny mě vynesli dva obrovití zaměstnanci ochranky. Své peníze jsem samozřejmě, jak je v našich končinách nezřídka kdy zvykem, zpátky nikdy nedostal. A pak se mi divte, že mě přepadá deprese, když si mám jít koupit nové boty. Snad proto se to každoročně snažím oddálit, co to jde. Raději stále chodím v těch starých polorozpadlých polobotkách, i když vypadám jako Vagabond.

Autor: Jan Pavel | středa 6.4.2011 9:30 | karma článku: 14,68 | přečteno: 1043x
  • Další články autora

Jan Pavel

Vánoční rozjímání

Probudil jsem se a koukám, venku padá sníh. Tak tedy konečně. Budou na sněhu. Alespoň jsem v to pevně doufal. Snad sníh za těch pár dní neroztaje. Ještě chvíli jsem ležel v teplé posteli, než se dveře do ložnice začaly pomalu otevírat.

5.12.2011 v 7:20 | Karma: 8,27 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavel

Chcete vydat bestseller? V první řadě zabte autora!

Když si mě jednoho dne povolali na marketingové oddělení vydavatelství, které se kdysi ujalo mých rukopisů, vyrazili mi dech, sotva jsem vstoupil do dveří. „Nemůžeme přijít na to, jak vás nechat umřít...“

11.10.2011 v 7:05 | Karma: 13,56 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavel

Pozor na ryze českou nemoc šílených vepřů!

Jednoho slunečného rána jsem se probudil a nebylo mi příliš dobře. Ono mi není žádného rána vůbec dobře, ale tohohle rána mi připadlo, že dneska určitě umřu. Snažil jsem se myslet na to, že musím napsat závěť a takové ty věci kolem, ale nějakse nedařilo. Stále mi něco našeptávalo, že to ještě zdaleka není můj konec, že až to přijde doopravdy, bude to daleko daleko horší. No to se mám na co těšit...

13.9.2011 v 8:10 | Karma: 6,90 | Přečteno: 673x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavel

Můj miláček, můj seriál!

Konečně! Budou další díly Tisíc a jedna noc! Jak božsky to zní... Jaká rajská hudba... A bude se zase na co dívat. A nejen pár večerů, ale celej rok! Už jsem se bála, že se nedočkám.

5.9.2011 v 7:10 | Karma: 9,61 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavel

Hovory k sobě

Když jsem začal přemýšlet o tom, proč bych měl vonět jako mulat nebo černoch na bílém koni z jedné televizní reklamy, uviděl jsem před sebou malou manéž s poníky.

4.7.2011 v 7:15 | Karma: 7,84 | Přečteno: 912x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Byla tam snaha mě zpochybnit, řekla Hynková Vrbová u soudu s Cimickým

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  16:18

Je důležité, aby se na oběti sexuálního násilí nahlíželo jako na ty, kterým se má věřit, ne je...

Na sídlišti v Písku někdo zastřelil ročního psa, majitel se teď bojí o děti

23. dubna 2024  16:15

Neznámý člověk za bílého dne střelil vzduchovkou mladou fenku na zahradě na píseckém sídlišti...

Munice, která spustila evakuaci ve Skvrňanské ulici v Plzni, byla nefunkční

21. dubna 2024  20:30,  aktualizováno  23.4 16:14

Policie kvůli nálezu munice ve Skvrňanské ulici v Plzni evakuovala v neděli okolní byty i okolí. V...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. O pátrání informovala na svém webu v úterý...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1095x
Jan Pavel (*1973 v Praze) Vystudoval tvorbu textu na KJJ. Publikoval v Českém rozhlase, Literárních novinách, Tvaru, Textech atd.


Výběr z bibliografie:
Jizvení (novela, Arieta, Praha , 2005);
Až pes snese čokoládu (povídky s Mikou Horákovou, Artes Liberales, Praha, 2006);
Tramvaj do stanice (novela, Artes liberales, Praha, 2007);
I smrt se zahojí (román, Nakladatelství Slovart, Praha, 2007);
Zbytečnost (povídky, Nakladatelství Slovart, Praha, 2009);
Inutilidades (překlad knihy Zbytečnost do portugalštiny, Thesaurus Editora, Brasília, 2009);
Worthlessness (překlad knihy Zbytečnost do angličtiny, 2010);


www.janpavel.eu