Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poučení z krizového vývoje v rodině (ale zejména ve vztahu s otcem)

„To se jako vůbec nedíváš na zprávy?!“ zůstal na mě zírat užaslý otec, když jsem mu sdělil, že vůbec netuším, proč už se dvacet minut rozčiluje, až mu na čele nabíhají žíly.

ilustrační foto

„Ne...“

„To teda vůbec nevíš, co se tady děje?!“ nemohl stále uvěřit, že na světě žije někdo, kdo neví, že u nás vypukla politická krize. A co víc – že ten „tvor“ je jeho vlastní syn!

„Jak můžeš vůbec fungovat, když nesleduješ, co se kolem tebe děje?“

„Normálně...“

„Jak normálně? Vždyť hrozí, že se všechno zbortí! Tady už nejde jenom o nějakou malichernou strkanici a normální boj o koryta, tady se hroutí celej politickej systém...“

Ale jediný, o koho jsem se v tu chvíli opravdu bál, byl můj táta. Kroutil hlavou, měnil barvy podle toho, jestli se zrovna rozčiloval nad tím, že já nic nevím, nebo ho bralo, že nám vládne „ještě větší pakáž než jsme doufali“.

„Na televizi se nedíváš?“

„Nemám na to čas,“ odbil jsem ho.

Měl jsem snad říct, že se mi z toho mlží brýle, zvedá žaludek a otevírá kudla v kapse? Stejně jako naježenému tatíkovi?

„A co noviny? Nic?“

„Noviny teď taky nečtu...“

„Jak je tohle vůbec možný?! Vždyť jsi sám pracoval pět let jako novinář...“

„No, a právě proto je nečtu.“

„Nečte... On noviny nečte...“ zhroutil se otec nadobro.

A zase jsem byl za dementa. Ale pořád lepší, než přiznat, že od ráno do večera nedělám nic jiného, než že sedím před obrazovkou, přepínám z jednoho kanálu na druhý, když skončí zprávy nebo diskusní pořad na jednom programu, začíná naštěstí další politické varieté na jiném. Že si každé ráno v šest chodím pro výtisky všech důležitých deníků a pročítám, jak se jedna lež nabaluje na druhou, a jak kvůli tomu návalu hnusu člověk pomalu rezignuje a zaplavuje ho pocit, že jsou to gauneři všichni, jeden větší než druhý.

„A teď mi řekni, proč bych to měl sledovat? Aby mě z toho ranila mrtvice, jako se to brzo stane tobě?“ zeptal jsem se otce, který seděl s rukama v klíně a málem tloukl hlavou o stůl.

„A o čem se teda s tebou mám bavit, když ne o politice?!“

V tu chvíli mi spadla čelist. A popravdě – nezbylo, než přiznat, že vím...

A pak už bylo zase dobře, zase jsme se mohli v klidu a pohodě do krve pohádat.    

Autor: Jan Pavel | pátek 15.4.2011 8:15 | karma článku: 14,18 | přečteno: 1208x
  • Další články autora

Jan Pavel

Vánoční rozjímání

Probudil jsem se a koukám, venku padá sníh. Tak tedy konečně. Budou na sněhu. Alespoň jsem v to pevně doufal. Snad sníh za těch pár dní neroztaje. Ještě chvíli jsem ležel v teplé posteli, než se dveře do ložnice začaly pomalu otevírat.

5.12.2011 v 7:20 | Karma: 8,27 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavel

Chcete vydat bestseller? V první řadě zabte autora!

Když si mě jednoho dne povolali na marketingové oddělení vydavatelství, které se kdysi ujalo mých rukopisů, vyrazili mi dech, sotva jsem vstoupil do dveří. „Nemůžeme přijít na to, jak vás nechat umřít...“

11.10.2011 v 7:05 | Karma: 13,56 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavel

Pozor na ryze českou nemoc šílených vepřů!

Jednoho slunečného rána jsem se probudil a nebylo mi příliš dobře. Ono mi není žádného rána vůbec dobře, ale tohohle rána mi připadlo, že dneska určitě umřu. Snažil jsem se myslet na to, že musím napsat závěť a takové ty věci kolem, ale nějakse nedařilo. Stále mi něco našeptávalo, že to ještě zdaleka není můj konec, že až to přijde doopravdy, bude to daleko daleko horší. No to se mám na co těšit...

13.9.2011 v 8:10 | Karma: 6,90 | Přečteno: 673x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavel

Můj miláček, můj seriál!

Konečně! Budou další díly Tisíc a jedna noc! Jak božsky to zní... Jaká rajská hudba... A bude se zase na co dívat. A nejen pár večerů, ale celej rok! Už jsem se bála, že se nedočkám.

5.9.2011 v 7:10 | Karma: 9,61 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavel

Hovory k sobě

Když jsem začal přemýšlet o tom, proč bych měl vonět jako mulat nebo černoch na bílém koni z jedné televizní reklamy, uviděl jsem před sebou malou manéž s poníky.

4.7.2011 v 7:15 | Karma: 7,84 | Přečteno: 912x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  16:13

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  16:10

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ÓČKO rozšiřuje spolupráci s influencery, odemyká jejich prémiový obsah

24. dubna 2024

ÓČKO prohlubuje spolupráci s předními českými videomakery a podcastery. V novém projektu O UNLOCKED...

Z léčebny za odměnu do fast foodu. Obézních dětí přibývá, i kvůli rodičům

24. dubna 2024

Premium Dětí s obezitou přibývá. „Z naší praxe nic nenasvědčuje tomu, že by se situace měla lepšit, spíše...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1095x
Jan Pavel (*1973 v Praze) Vystudoval tvorbu textu na KJJ. Publikoval v Českém rozhlase, Literárních novinách, Tvaru, Textech atd.


Výběr z bibliografie:
Jizvení (novela, Arieta, Praha , 2005);
Až pes snese čokoládu (povídky s Mikou Horákovou, Artes Liberales, Praha, 2006);
Tramvaj do stanice (novela, Artes liberales, Praha, 2007);
I smrt se zahojí (román, Nakladatelství Slovart, Praha, 2007);
Zbytečnost (povídky, Nakladatelství Slovart, Praha, 2009);
Inutilidades (překlad knihy Zbytečnost do portugalštiny, Thesaurus Editora, Brasília, 2009);
Worthlessness (překlad knihy Zbytečnost do angličtiny, 2010);


www.janpavel.eu